Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Genderové aspekty výuky ICT
Fusková, Lucie ; Fialová, Irena (vedoucí práce) ; Novák, Jaroslav (oponent)
Předmětem diplomové práce je současný stav genderových aspektů v edukaci na základních školách, především ve vzdělávací oblasti informační a komunikační technologie. Teoretická část se zabývá základní problematikou, která vedla a stále vede ke genderovým stereotypům. V praktické části jsou analyzovány výsledky provedeného výzkumu věnujícího se aktuálnímu stavu genderově citlivé výuky v předmětech vzdělávací oblasti ICT, přístupu žáků a žákyň, ale také učitelů a učitelek ke genderové problematice. Dále jsou genderově analyzovány dvě vybrané učebnice informatiky pro druhý stupeň základní školy. V závěrečné části jsou shrnuty výsledky práce a navrženo několik doporučení pro pedagogickou praxi.
Dítě ve Starém Egyptě
Scholzová, Alena ; Janák, Jiří (vedoucí práce) ; Vymětalová Hrabáková, Eva (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na postavení dítěte ve staroegyptské společnosti, zabývá se především kontextem rodiny. Zkoumá výchovu a vývoj dítěte do dospělosti. Cílem práce bylo poskytnou odlišný pohled na postavení dítěte ve staroegyptské společnosti, než jaký se běžně v egyptologické literatuře používá. Z toho důvodu byly použity poznatky z oblasti psychologie a sociální práce, které tematizují mezilidské vztahy na jiné úrovni než vědy historické. Závěrem práce je, že postavení dětí ve Starém Egyptě bylo na dobré úrovni, protože egyptská společnost vykazovala silné sociální cítění, které chránilo dítě jak v rodině, tak mimo ni.
Genderové aspekty výuky ICT
Fusková, Lucie ; Fialová, Irena (vedoucí práce) ; Novák, Jaroslav (oponent)
Předmětem diplomové práce je současný stav genderových aspektů v edukaci na základních školách, především ve vzdělávací oblasti informační a komunikační technologie. Teoretická část se zabývá základní problematikou, která vedla a stále vede ke genderovým stereotypům. V praktické části jsou analyzovány výsledky provedeného výzkumu věnujícího se aktuálnímu stavu genderově citlivé výuky v předmětech vzdělávací oblasti ICT, přístupu žáků a žákyň, ale také učitelů a učitelek ke genderové problematice. Dále jsou genderově analyzovány dvě vybrané učebnice informatiky pro druhý stupeň základní školy. V závěrečné části jsou shrnuty výsledky práce a navrženo několik doporučení pro pedagogickou praxi.
Dítě ve Starém Egyptě
Scholzová, Alena ; Janák, Jiří (vedoucí práce) ; Vymětalová Hrabáková, Eva (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na postavení dítěte ve staroegyptské společnosti, zabývá se především kontextem rodiny. Zkoumá výchovu a vývoj dítěte do dospělosti. Cílem práce bylo poskytnou odlišný pohled na postavení dítěte ve staroegyptské společnosti, než jaký se běžně v egyptologické literatuře používá. Z toho důvodu byly použity poznatky z oblasti psychologie a sociální práce, které tematizují mezilidské vztahy na jiné úrovni než vědy historické. Závěrem práce je, že postavení dětí ve Starém Egyptě bylo na dobré úrovni, protože egyptská společnost vykazovala silné sociální cítění, které chránilo dítě jak v rodině, tak mimo ni.
Vybraná témata ze zdravotní propedeutiky - tetování, piercing, intimní hygiena u chlapců a dívek ve věku 12 až 15 let
HÁKOVÁ, Alena
Práce uvádí výsledky teoreticko - empirické studie. Cílem mé Bakalářské práce je primární monitoring znalostí chlapců a dívek v pubescentím věku z vybraných kapitol zdravotní propedeutiky. Jedná se o oblast tetování, piercingu a intimní hygieny. Klíčová slova: tetování, piercing, intimní hygiena, chlapec, dívka, zdravotní propedeutika, zdobení těla, infekce. Práce se skládá z několika částí. V teoretické části popisuji funkce tetování, nežádoucí účinky aplikace, druhy piercingu, intimní hygienu muže a ženy, vývojové období dětí ve věku 12 až 15 let, povinnou školní docházku. Praktická část analyzuje stupeň informovanosti, zjišťuje postoje studentů k dané problematice. Analýza vychází z dotazníků vlastní tvorby, které vyplnili studenti vybraných škol. Zpracování je znázorněné v grafické úpravě. V závěru práce potvrzuji, že studenti z gymnázií jsou lépe informováni než žáci základních škol. Výzkumná otázka, že dívky jsou lépe informovány než chlapci, se potvrdila.
Výchovný styl matek a otců očima dospívajících.
KŘÍŽOVÁ, Hana
Diplomová práce s názvem "Výchovný styl matek a otců očima dospívajících" se zabývá rozdíly vnímání a hodnocení výchovného přístupu matek a otců k dcerám a synům. Teoretická část obsahuje základní informace o funkcích rodiny, typech rodiny, vývojové charakteristiky v období pubescence, typy výchovných stylů. Součástí práce je prezentace výsledků výzkumu výchovného stylu matek a otců z pohledu děvčat a chlapců. Data byla získána pomocí strukturovaných rozhovorů se žáky osmých ročníků základní školy v měsíci březnu a dubnu 2013.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.